Lite underligt har det ju varit att det inte dykt upp nån målarräkning? Det är nämligen en sak att hantverkare sällan dyker upp på bestämt datum och klockslag, deras fakturor brukar inte vara lika svårdykta. Idag ficks dock förklaring till notans bortavaro: för ett tag sen hämtades ur brevlådan ett ”Meddelande otillräcklig frankering”. Idag, efter inbetalning av 16:-, landade det ofrankerade brevet i lådan. Det var ett kuvert prytt med stora bokstävers ”Daniels Måleri” och innehållande en räkning med sista betalningsdag passerad med en vecka.
Min stilla undran är nu hur detta brev, av typiskt räkningsutseende, inte hamnar under vänlighetskontot? Häfta meddelandet om otillräcklig frankering på kuvertet och lita på att vi betalar!
Allt detta blir extra irriterande med tanke på att samma människor på Posten vareviga månad envisas med att låta mig hämta ut Go’bokens leveranser på Kvantum, TROTS att det uttryckligen står ”OBS ska INTE aviseras!” på paketet och TROTS påbackning från kund (dvs inte från mig, än). Jag har en känsla av att Posten Kundtjänst inom en snar framtid kommer att föräras ett samtal på tillhandahållet telefonnummer. Som generöst nog är av 020-typ. Det hjälper mitt dåliga humör lite gran. Men knappast tall och lärkträd. (äh!)
Tjenixen!
ps. alla gulligheter efter förra inlägget har värmt mina kinder. ni är världens gosigaste nosar, sådetså!!
Posten var bättre förr.
visst är det märkligt att den var bättre när dom hade monopol?! lite lika samma som SJ. synd inte det också gäller för Telia…
Sommaren älskar icke Posten!!!! Sämre vikarier kan inte finnas!!!
jodå. det finns. fast just nu kommer jag inte på ett endaste exempel! och Go’boken-tjurerierna är ju mestadels på när sommarvikarierna är lediga? eller jobbar dom året runt på det stället nu kanske? 🙂
Det finns kanske en bra anledning till att dhl, schenker och de andra har fått en så stor del av marknaden 😉
apselut! kostnadsmässigt om inte annat. Schenker håller jag mig iofs helst ifrån, å inte pga pris. fast dom kanske har bättrat sig nu?