30/9 – om olika sorters kundtjänst.

29/9 - om en fantastiskt vacker hösteftermiddag.
1/10 - om merupplevelse?

Jomensåatteh. Det finns exempel på bra och dålig servicekänsla. Att inte kunna allt är en sak, att inte kunna säga ”jag vet inte” en annan. Tack Ellos för att ni anställt inte bara ett rejält spån som kundmottagare. Tack igen Ellos för att ni anställt ytterligare ett – förvisso lite mindre – spån. Men det är klart, för ett så stort företag; vad spelar väl en eller annan bortkollrad kund för roll? Och grattis du tursamma kund som istället fick köpa ”mina” skor. Hade inte min medmänsklighet och väluppfostran hindrat mig hade jag skrivit ”hoppas dom skaver”… men, det är ju förstås inte ditt fel att kvinnan på kundtjänst inte klarade att lämna korrekt information, så jag hoppas istället dom passar bra!

Ett typiskt bra exempel på service, eget initiativ och kompetens besitter Gerda från Vilhelmina. Hon jobbar på Fritidsresor och räddade inte bara vår planerade resa i vårvinter utan också vår plånbok. Tänk om fler vore som du underbara människa! Glad, trevlig och hjälpsam: det borde inte vara för mycket begärt av en mänska på en kundtjänststol men jisses du är på många vis en raritet?!

Jupp. Jag är bitter. Men glad. Och så passar jag på att undra om priser i en offert till privatkund skrivs med eller utan moms? Nån som vet?

Tjenixen!

29/9 - om en fantastiskt vacker hösteftermiddag.
1/10 - om merupplevelse?
13 comments Lägg till din
  1. Till privatkund ska totalpriset alltid anges inklusive moms. (Och även ingående delsummor såvitt jag vet)

    (Satt och räknade på taxor i veckan som skule kunnas lämnas vettigt till kunder även ink moms)

  2. Moms är väl alltid med, även på restaurangnotor,t.ex., så det görs ingen skillnad på privat och företagsgäst/kund.

    Ellos? När började du handla där?
    Det är jättemånga år sedan nu (långt innan H.M. kom till stan) men jag handlade mycket där då, till nästan hela familjen, och jag var alltid nöjd med servicen… såvitt jag minns? Men de har väl bytt personal sedan dess!

    1. Det är skillnad på nota/kvitto och offert.

      Nä, jag började ju aldrig handla där! En osmart kundtjänstanställd slarvade bort mig som kund 🙁 det är möjligt att jag hade otur, men isf hade jag otur två gånger…

  3. Har dom inte klart och tydligt angivit i offerten om det är inklusive eller exlusive moms så är offert-priset att betrakta som med moms. Då får företaget stå för den missen ur egen ficka.

  4. Vadvetjag, men nog borde de skrivas med moms! På jobbet är vi momsbefriade (mao måste betala moms) och får då alltid tjata om att få priser inklusive moms.

    1. jo muntligt finns det väl inte en hantverkare som lämnar momspris (ens till privatpersoner), men i skriftliga offerter blir jag mer osäker.

  5. Har bara goda vänners erfarenhet som referens. Vet inte om det är kutym eller lag, men vännerna behövde enbart betala det som stod på offerten och badrumsfirman fick stå med tvättad hals för missad korrekt offertskrivning. Söker du på nätet så finns det många forum där resultatet har varit densamme.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *