…förrän gräset är grönt, eller hur jag nu ska uttrycka mig.
Säg den lycka som varar. Det tog inte ens fem minuters effektiv användning hemma innan ”reparerade” mobilen beter sig som innan. Dvs, den tappar wifi-uppkoppling och kan till slut varken ansluta eller hitta trådlösa nätverk. Jag tröttnar på det här nu och kör tungt artilleri via fairshopping. Inte för att jag vet om det funkar bättre, men då har jag iaf försökt nya och annorlunda kanaler än att lämna direkt till Telia/Anovo.
Ååååh. Fräs spott och en jefla massa morr.
ps. alternativet till att fortsätta försöka kämpa för reklamation är ju att låta EmmaLi få en rolig leksak av tomten och själv köpa en ny smart telefon, vilken av förklarliga skäl då varken lär bli Telialåst eller Appletillverkad.
Jag fattar att det pyser ur öronen på dig! Så mycket energi som går åt, som man skulle kunna använda till ngt bättre.
ja visst är det onödigt tråkigt när såna här slarvfel får passera? gullig du är som lämnar omtanke, det lugnar faktiskt lite att veta att det finns dom som förstår 🙂
Hej.
Jag heter Thomas och arbetar på Telias kundservice.
Det låter inget vidare att samma problem har kommit tillbaka trots att serviceverkstaden Anovo har undersökt (och förhoppningsvis åtgärdat) din telefon.
Om felet inte är avhjälpt så kan vi göra en reklamation på den tidigare lagningen. Absolut enklast att påbörja en reklamation är genom att besöka en av Telias butiker. Har du långt till våra butiker så kan du alternativt ta kontakt med mig på länken längst ner i denna kommentar så hjälper jag dig vidare med att skicka ut emballage så att du kan skicka in din telefon på nytt.
Om du bor i eller i närheten av Stockholm, Malmö eller Göteborg så kan jag även rekommendera dig att ta kontakt med företaget LAN-Master (www.lan-master.se) som i de allra flesta fall genomför iPhone-undersökningar/reparationer över dagen.
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515
Med vänliga hälsningar
Thomas Lindmark
Telia Kundservice
hej Thomas!
jag tackar för ditt engagemang och klapp på axeln och med nytt mod kontaktar jag nu min Teliabutik 🙂 jag vill också poängtera att det inte i huvudsak är Telia jag är missnöjd med utan serviceverkstaden ni anlitar, men eftersom ni är min ”motpart” i detta är det (tyvärr) också ni som får ta det mesta av mitt sorgsna morr och fräs…
passar på att önska en fantastiskt december till dig och alla dina medarbetare! å kanske be om lite hållna tummar för att felet avhjälps kvickt och lätt?
glada hälsningar!
/ullrika hedberg
Vad trist med mobilen och jag vet precis hur det känns! Har precis bloggat om det jag också. Hoppas det löser sig för dig och jag tycker det på nåt sätt är skrämmande hur utlämnad man är när man köper hemelektronik.
min telefon kommer att skickas iväg tre gånger till verkstad under ungefär två månader och att man betalar samma månadsavgift utan att ha mobilen och som i mitt fall har rest 4 mil x 8 tillfällen mm. kompenseras man inte ett skit för. Dåligt tycker jag!
men du, enligt lag har du rätt till ersättning för vissa utlägg i samband med garanti/reklamation! abonnemanget har du nog ingen laglig rätt att ”slippa” betala, men t ex milersättning kan du få. hojta om det är nåt du vill ha hjälp med bara!