21 feb: om rätt i tiden och teknisk support.

20 feb: om lysande shopping.
22/2 - om sportlovssol och ljudböcker.

Ibland passar livets pusselbitar fint i varandra 🙂


Jag har idag spenderat oceaner av tid med olik teknisk support.

Först Bredbandsbolaget som återigen inte klarar leverera den tjänst jag betalar för. Vi börjar få snabblinje till dom nu. Vi fick en ny modemrouter av dom i somras och då blev det bättre ett par månader men sen började det igen. Vi startar om, resetar, kontaktar kundtjänst, surfar mobilt och sliter vårt hår på regelbunden basis. För stunden verkar problemet vara löst nu men hur ser det ut om en halvtimme eller om ett par dagar? Jag frågade om kompensation och fick veta att det ska anmälas i efterhand till samma nummer jag just ringt. Bad då att få anmäla (”bjussa på en månad eller två så är vi nöjda för stunden!”) men den gubben gick inte. ”Du måste ringa igen”. 😳 De kan bara se vår historik sju dagar bakåt i tiden också så vi får väl i framtiden ta för vana att ringa å begära kompensation en gång i veckan? Verkar vara ett märkligt tillvägagångssätt men jag är inte omöjlig. Att det strulat rejält till och från i flera månader (egentligen flera år) kan de se i sin logg-historik men det verkar inte spela nån roll?

Samtal två var från Apple som i ett djupgående ärende skulle hjälpa mig låsa upp datorn med Watchen. Vi skulle precis inleda ytterligare en fjärrstyrd session när teknikern efter diskussion med sina kollegor kom på en alternativ lösning att testa först: datorns användarlösenord bör inte innehålla specialtecken (ex å, ä eller ö). Och vips funkade det fina fisken! Ibland är ett problem mindre och simplare än en kan tro 🙂


Resten av familjen kör ett rens-race och snart ska de ge sig iväg till dumpen. Asså. Hur mö kan en samla på sig?! Å då är det bara barnens rum som gåtts igenom idag 🙂

20 feb: om lysande shopping.
22/2 - om sportlovssol och ljudböcker.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *