Skip to content
  • om ullrikas nosar
  • om inloggsskyddad nosning
  • till nosar für alle
  • till skyddade inlägg
  • Instagram Ullrika
  • Facebook Ullrika
  • Instagram Lolles
Ullrikas nosar

Ullrikas nosar

västkustliv i vardagslunk

  • Instagram Ullrika
  • Facebook Ullrika
  • Instagram Lolles

Etikett: Milla

b(arn)loggullrika5 mars 201110

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika2 mars 20117

2.3 – om oordning :)

Nu måste vi börja öva på att placera dom i rätt storlek ;p
b(arn)loggullrika28 februari 20112

28.2 – om karantän in da haus.

Morgonmys!
b(arn)loggullrika27 februari 201122

27.2 – om blöjor och Inotyol.

Millas blöjlöshet fick ett rejält bakslag iom magsjukan, det blir inte direkt läge att skutta runt i underbrallor under en sån…
(b)loggullrika25 februari 201113

25.2 – om här var det sprit

eller en ny omgång elakt magvirus. Nu gäller det att fokusera positivt och då konstaterar jag att vi liksom förra gången…
b(arn)loggullrika23 februari 201119

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
(b)loggullrika20 februari 20117

20.2 – om en högtryckshelg.

Det är inte bara utomhus solen skiner för äntligen har vi börjat få liite fason på Villa Morkullas stökkaos. I vårt…
(b)loggullrika17 februari 201119

17.2 – om passerade års- och månadsdagar.

Tiden går trots allt fort, och tiden dämpar sorgen och oron. Men även om minnena ljusnar och bleknar försvinner de aldrig…
(b)loggullrika16 februari 20118

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika15 februari 201110

15.2 – om hur mycket jag inte tycker om leverpastej, eller telefonförsäljare.

En liten strålande miss Milla äter en sen frukost idag, vi har tagit sovmorgon bredvid varann i stora sängen och nu…
b(arn)loggullrika14 februari 20112

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika14 februari 20110

Dagsens tips: ge (och få) en present!

Ebbe, Alvar, Ellen och Milla! Millas bvc-grupp fick äntligen tillfälle att byta paket med varann! Barnen lekte som vanligt perfekt tillsammans…

Inläggsnavigering

Äldre inlägg
Nyare inlägg
Välkommen till mina nosar
Jag är nog en ganska typisk 70-talist? Försöker vara snäll och har svårt att vara tyst. Bor sedan 2002 i tegelgul femtiotalsvilla med yvig trädgård. Huset är gatans minsta och ligger inte särskilt långt från havet.

I vårt lilla hus bor två kloka ungar, tre katter (dubblett i svarta och en brunrandig), en man samt jag själv. Till familjen hör också en svartbrun hästponny (som med sina kompisar på en lösdrift utanför Derome). Till vardags driver min make och jag Varbergs äldsta herrekipering. ♡

Här i Ullrikas nosar skriver jag om det som glädjer, retar eller förvånar mig. Sånt är roligt, sorgligt, härligt och viktigt. Ibland lite tips, ibland bara dagbok. Häng kvar! Jag är sådär ovanligt vanlig, skämtsamt seriöst, fast på riktigt... alltid personligt, inte uteslutande privat. Den däringa tunna linjen att balansera på, du vet!
Idé, texter och foton
© 2006-2025 Ullrika H
Arkiv
Kategorier
hitta i nosarna
Senaste nosning:
  • 7/3: om en (lyckligtvis) inställd middagsbjudning och en hummersoppa 7 mars 2026
  • 1 maj: om mitt livs första Pay & Jump! 7 maj 2025
  • 13/6: om en “skolavslutning”, hur det kan vara, hur det var förr och hur det är nu 13 juni 2024
Senaste respons:
  • ullrika om 6/6: om vi och dom, på Sveriges nationaldag
  • Matilda om 6/6: om vi och dom, på Sveriges nationaldag
  • ullrika om Dagsens tips: Säkert och bekvämt på hästen året om
  • Matilda om Dagsens tips: Säkert och bekvämt på hästen året om
  • ullrika om Fredagspepp hitåt, ja tack!
    @ullrika
    Idé, text och foto © Ullrika H 2006-2025 | Alla rättigheter reserverade
    Boston Theme by FameThemes