10.7 – om heja kundservice!

9.7 - om den sommar som flytt...?!
11.7 - om hjärnsläpp men glatt återseende.

En vettigt firma visar sig rätta ansikte först vid reklamation brukar min far deklamera och jag är av exakt samma åsikt.

Vårt hus alla fönster utom två är nu beklädda ur Tvååkersmarkisens ekipering. Vår sist placerade markis blev av olika orsaker tyvärr inte till full belåtenhet och det var med oroligt sinne jag emotsåg klageriets respons. Glädjen var lättad när säljar-Daniel inte bara förstod utan också på eget initiativ föreslog en lösning som var otroligt schysst!

Idag tog han sig efter problemgenomgång tid att sitta en stund i vårt kök och dricka Moccamasterkaffe och oj vad glad jag blir när ett företag tar så god hand om sina kunder! För även om han innerst inne tyckte vi var korkade gnällspikar lät han oss inte för en endaste sekund få för oss att så skulle vara fallet! Att egna samvetet sen inte kan låta bli att fundera över världsliga rätt och fel är en annan femma…

Tjenixen!

9.7 - om den sommar som flytt...?!
11.7 - om hjärnsläpp men glatt återseende.
10 comments Lägg till din
  1. Jo kundservice med Service! är trevligt att råka på, nått eget exempel kommer jag inte på nu, men som sagt är det kul när det funkar. 🙂

  2. Tänk om alla företag förstod att det är välinvesterat att vara tillmötesgående
    mot kunder! Glad blir man och fortsätter att vara kund!

  3. Hej du. Jobbet är bara ett sommarjobb på 8 veckor. Samma som jag har haft på timmar under läsåret -tar patienter till och från undersökningar/avdelningar i kulverten på sjukhuset. Inte särskilt givande, men det är pengar. Jag har två år kvar på min utbildning.
    Vara snäll mot folk överhuvudtaget är en fördel =)
    Kramis

  4. Okej. förlåt att jag inte vet va mina egna inlägg handlar om. HAHA! Nu fattar jag att du menar nästa års sommarjobb. =P Sry! Ja, efter termin 4 får vi lov att jobba på röntgen 😀 Längtar.
    Kram igen.

  5. mmm kosthållningen här är väl inte heller den bästa tyvärr men FÖRSÖKER äta lite nyttigare i veckorna, eller iallafall inte så mycket godis med de senaste veckorna har varit katastriof- dags att försöka vända på det ännu en gång. Trevlig kväll!

  6. louise: visst blir man glad! det är ju såhär jag skulle vilja att mina kunder känner sig! ;p

    iZac: det viktigaste är att du iaf har exempel på glatt kundbemötande, mindre viktigt att du kan precisera exakt när!

    Dagens Eko: är det sant!? fegis!!

    Tanten: precis så!

    Britt-Marie: jag tror dom flesta företag faktiskt vet, men med vissa kunder är det nästan stört omöjligt att göra nöjda… du vet nog vad jag menar 🙂

    Alexandra: äh, ingen fara girlie! man kan ju inte ha koll på allt?

    Erika: nja. det har egentligen inte så mycket med dålig mat som med taskiga gener att göra…! *skyller hon glatt på*

    anne: i det här fallet oväntat oväntad faktiskt! vi har ju alltid varit nöjda med företaget, annars hade vi inte kommit tillbaka som kund så många gånger, men det är skillnad på att vara nöjd kund och missnöjd dito… väldigt lättande att det funkade lika bra vilket som!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *