25.2 – om tålamodskräfvande utmaningar, 1.

24.2 - om påhejad bakteriekamp, återställning och kronprinsessbröllop.
25.2 - om tålamodskräfvande utmaningar, 2.

Förutom att genompinas resterna av en vinterkräksjukdom har jag idag försökt få kontakt med Telia. Till detta kräfvas liksom till kräftor starka drycker. Minst.

Först kämpar jag i sju minuter att överhuvudtaget få tag på en verklig person att prata med (nån epostkundtjänst finns ju av oförklarliga skäl inte längre? vore ju liksom synd att behålla nåt som visat sig funka perfekt….). Jag skojar inte. Två gånger la jag på luren. Första gången fick jag mitt saldo uppläst. Andra gången blev jag uppmanad att knappa in fakturanummer.

Tredje gången lyckas jag faktiskt göra mig förstådd [det måste va samma rekryteringsfirma som letat fram tanten till Telia som hittat damen till SJ?] och efter ytterligare åtta minuter i kö kommer jag fram till en Lisa som när hon lyssnat på mitt problem och suckat lite kopplar bort mig!!? Jag väntar några minuter på att bruden ska ringa tillbaka – men nädå.

Vid det här laget är jag lilla smulan upprörd och efter att för fjärde gången slått en nia en tvåa å tre nollor (i blandad ordning), återigen blivit uppmanad att ditten och datten, höjde jag rösten en aaaningens: JAG VILL PRATA MED NÅN PÅ KUNDTJÄNST DIN… MÄNNISKA!! Vänligen notera mitt stoiska lugn och avsaknad av svordom. Nå.

    – Du har plats elva i kön. Din kötid är beräknad till…

Fast där hade jag slutat lyssna och spelade MS Röj. Heja högtalartelefon!

Till saken hör att mitt problem inte var särskilt stort. Ursprungligen. Men efter en kvart kände jag mig som ilskna pensionären och hade insändaren till lokalblaskan färdigformulerad.

Jodå. Damen jag slutligen pratade med la inte på. Hon var dessutom både trevlig och hjälpsam. Heja såna som hon!

24.2 - om påhejad bakteriekamp, återställning och kronprinsessbröllop.
25.2 - om tålamodskräfvande utmaningar, 2.
2 comments Lägg till din
  1. hmm, typ samma sak som att försöka få nått svar från försäkringskassan- Eller svar får man men inte på den frågan man ställde. Däremot vet jag inte myckt om köande på Telia men jag kan tänka mig att man kan bli ganska irreterad. Jag sitter lite och skrattar åt mig själv, för jag kom på mig själv att jag blev jätte irreterad när jag läste ditt inlägg. Att skicka ett mejl är mycket smidigare än att stå i kö och ringa ? Det är 2009 faktiskt…. Massa Kram från oss=)

  2. Sofie: precis så! svaren är liksom tagna ur luften? eller så blir man bortkopplad.. har hänt mig på f-kassan också… kanske är nåt med min approach?!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *