9.9 – om bilreparation.

8.9 - om två månader är Maali tvååring!
Dagsens tips: bygg hellre lite större än du tänkt.

Jahaja. Så står man där med telefonen i hand och känner sig korkad för att man inte blir riktigt trodd och trots att jag apselut inte vill tro att det har att göra med att jag inte är man så kan jag inte låta bli att undra om det kanske ändå inte hade låtit lite mindre “men du förstår att…” om herr serviceman talat med Mattias i stället för med mig? Nå. Det där kanonskottet jag och tjifen fick i öronen när vi åkte hem häromdan fick sin lösning: det var handbromsens bromsbelägg som sprack mitt i tu. Pangbom. Under färd. Trots att handbromsen gifetvis inte varit åtdragen för det är den ju inte när man kör, och oavsett vad herr serviceman antyder så har jag såpass koll att jag skulle märka en ilsket röd varningslampa på instrumentpanelen eller ens hade varit så de senaste dagarna efter att Mattias pratat med en Bildepådoktor som rådde oss att låta den vilas tills reparationsman tittat på den. Så. Tur i oturen att de där bromsklumparna inte slog sönder nåt annat när de gick sönder. Otur i oturen att reparationsfirman är totalt ointresserade av reklamation på bromsbelägg som av samma firma byttes i januari ’07, detta trots att herr serviceman försäkrar att “de bromsbelägg vi har nu är bättre” [vaddå? var dom dåliga förr?] och funderar “de kaaan ju ha varit ditsatta lite snett” [ja och då är det ju i högsta grad reklamation?!].

Jag blir så trött. Men orkar inte bråka. Herr servicmans suck “då får du väl ta det till ARN” är inte aktuellt. Vem orkar bråka om femtonhundra spänn? Och tjohej! vi fick ju [precis som vanligt] 10% på materialet. Jamendåså. Tackar så mycket. Vi kommer igen när bilen går sönder igen. Eller nä just det ja. Det lär vi ju inte göra – om vi inte bara hittar nåt sämre…

Tjenixen!

8.9 - om två månader är Maali tvååring!
Dagsens tips: bygg hellre lite större än du tänkt.
6 comments Lägg till din
  1. Riktigt kasst måste jag säga! Vad hände med att man som företag vill skapa goodwill ut mot kunderna!
    Dåligt!
    Hoppas allt är bra med er!
    Kramar!!:)

    1. ja eller hur? men mest förundrad är jag eftersom det i det här fallet enligt mig är en solklar reklamation – som väl inte har nåt med good will att göra!!? hade han inte sagt sådär heller så hade jag väl inte varit så säker. men nu stannar det vid att jag vet att jag har rätt. förmodligen han också. det räcker!

      krams!

    1. äsch då! kanske inte stryk [jag är obotlig pascifist :)] men en trasig bromskloss eller två skulle jag kunna tänka mig att önska dom ;p

  2. Nä…nån nästa gång hos den bildoktorn blir de inte….kom till vår verkstad istället. Den heter Per och hjälper er gladeligen 🙂 Förstår att de inte är nåt så o bråka om men de är ju ändå femton hundra och om de är fel ditsatta så ÄR de ju deras fel.
    Ha det gott!! Kramis från oss båda

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *