Dagsens tips: autogiro UTAN pappersfaktura.

13.5 - om tandvärk, gråt och kortare stubin.
14.5 - om besök, glass, sand och regn.

Schö nö komprand pah. In ål years har jag varit Telia trogen, men jeez sicka trögrötter dom blivit. Först tar dom bort möjligheten att eposta kundtjänst. Sen inför dom en totalt omöjlig “här får du beskriva ditt ärende med egna ord” telefontjänst (eller om det var i tvärtomordning). Nu skinnar dom mig, trots att jag betalar med autogiro, på nitton spänn per räkning: under förevändning att dom måste skicka ut en faktura! Heliga kö jag dör förvånings- och omständighetsdöden.

Min okvalificerade gissning är att jag inte är deras enda kund som väljer autogiro för att SLIPPA se röken av en enda – i pappersversion eller icke – faktura?!

13.5 - om tandvärk, gråt och kortare stubin.
14.5 - om besök, glass, sand och regn.
10 comments Lägg till din
  1. Gissa varför jag bytte från Telia….de har aldrig funkat för mig. Vi har Bredbandsbolaget på mitt bredband och Telenor på min mobil (jag står på fakturan). Och eftersom de ena äger de andra så ringer vi oxå via bredbandet och betalar därmed ingen abonnemangsavgift utan bara för de vi ringer för….De funkar alltid super bra (förutom om de kanske gräver av kabeln…har bara hänt en gång)
    Kanske nåt att ta i beaktning 🙂
    Ses på lördag!!
    Krams

    1. problemet för mig (oss) är inte att det inte funkar. det gör det ALLTID! nä. problemet är att dom fortfarande tror att dom är demokratische republik-allmäktiga och prissätter/kundtjänstar därefter. vill inte byta. men stör mig konstant. irritationsmoment 22.

      jupp! ses på lördag!

  2. Kan inte säga annat än fy fasiken sikka snikna tossar de är! Har telia själv, men har ännu inte råkar ut för någon extra avgift trots att jag har på autogiro. Jag har väl ett brev som väntar kan jag tro då! idioter!
    Hoppas allt är fint med alla hedbergare!
    Kramar!

    1. jag hade inte heller några avgifter tills jag bytte abonnemang. på övertalning (okej jag är inte helt oskyldig och lät mig övertygas men… du vet, kunden har alltid rätt osv 😉 och sen åker jag på den förhatliga avgiften för nåt jag inte ens efterfrågar. ömäjsingly korkat.

      snubben på kundtjänsts förklaring:

      “du har bara haft en otrolig flax som sluppit konstnaden fram tills nu”!

      no shit? och nu tog turen slut. blä.

      allt fint med oss. ont på Maali men det är övergående hoppas vi!
      krams tillbaks!

  3. Hello sweetheart, bryter mot en/fler av dina regler:(
    Men, jag har en utmärkelse till dig och lovaaaar att aldrig bryta bloggrespekten igen:)
    Kram Kristina

  4. Jag har en sån faktura jag med, dock inte från telia. Hos telia kan man iaf få en e-faktura men inte från detta ställe. man blir ju less för mindre

  5. Men varför inte e-faktura? Det är skitbra enligt mitt tycke. Är mycket förvånad övver varför inte mitt kabeltvbolag har det…. (tele2 för övrigt, jag vågar inte ha autogiro eftersom de åtskkilliga gånger skickat felaktiga fakturor)

    1. så har jag inte tänkt. att det kan bli fel alltså 🙁 autogiro är så inihoppsan praktiskt för då behöver jag aldrig riskera glömma betala – vilket iofs inte skulle hända, men…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *