29/4 – om en faktureringsfajt och en flyttad soffa.

Dagsens tips: håll reda på gott och ont 🙂
30/4 - om somliga dagar.

På lite nervösa men mest sorgsna ben trampade vi idag in på badrumsrenoveringsfirman för att reda ut våra (av dem) bortslarvade betalda summor. Med mycket lättare och gladare ben trippade vi åtta minuter senare därifrån. En av oss ifrågasatt faktura – vi har flera gånger bett om specifikation men ingen sådan har dykt upp – halverades och på frågan “ni är väl nöjda med ert badrum annars?” svävade vi länge på svaret. Och där var konversationen liksom slut. För Mattias och mig, som båda arbetar i säljande serviceyrken, känns det faktiskt en smula märkligt att den där talande tystnaden i stort sett inte bemöttes, alls. Ens när vi utvecklade lite. Nåväl. Nu är det färdigt och över och nu ska vi bara invänta kreditfaktura och hämta hem husnyckeln de glömt lämna hos oss och vi glömde ta med oss hem idag. Puh!

Igår fick lillebror officiellt stämpeln lägenhetsägare och vi gratulerade idag genom att 1) deklarera åt honom i min mobilapp och 2) skänka honom en fullt fungerande men hos oss överflödig soffa att bjuda på flyttölen i. Vi erbjöd soffbord också men dessa behövdes inte sas det. Jag anar ett kalhygge av aluminiumbrukar att treva sig fram på på Engelbrektsgatan ikväll 🙂

Dagsens tips: håll reda på gott och ont 🙂
30/4 - om somliga dagar.
5 comments Lägg till din
  1. Omvärlden borde varje dag fröjdas över det faktum att jag inte har med andras viktiga papper att göra. Jag kan nämligen slarva bort ett papper medan jag håller i det.

    1. Jag är irriterande slarvig med egna grejer, men det är liksom inte samma sak som att inte ha koll på skickade/betalda fakturor – om man är en firma!?

  2. Bra att ni fick er faktura nedsatt, men trist att de inte orkade ta tag i kvalitetsbiten 🙁

    Och om bror din t.ex. behöver några lack-bord i snajsigt boklaminat 😉 eller en 80-resårbotten, eller 4 stolar i teak eller.. ja, här finns lite resurser 😉 En stor servis i höganäsporslin kan också bortskänkas mot löfte att den blir använd 😉

    1. Jättebra! Och roligt. Hon ville stryka hela fakturan (vilket väl hade varit en bra idé innan den blev skickad…) men vi kände att vi faktiskt ville “göra rätt för oss”. Det där andra var väl inte särskilt förvånade, längre ;s Vi är mest förundrade över det där skicket att ställa en fråga utan uppföljning, jämförbart med servitrisen som rycker på axlarna när gästen på frågan “smakar det bra?” svarar “nej”!?

      Ska hälsa brorsan! Säng har han just köpt, och stolar å soffbord finns erbjudet sen innan, men jag är inte säker på att det finns kvar en matservis sen innan korta samboäventyret? Gifvetvis blir ju jag lite nyfiken på teakstolarna… men… nä… ;D

      1. teakstolarna är sånna vanliga 60-tals med klädd dyna, har varit en liten klädd dyna på ryggstödet men den har vi tagit bort, går ju att sätta dit nya om man skulle vilja. Står på vinden och samlar damm 😀

        Servisen är brun/koboltblå, finns mattallrikar (12), assietter (6), pastatallrikar (3), 2×8 kaffekoppar och väldigt slitna frukostskålar, det är både 1a och 2a sortering blandat.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *