Som komplement till tipset att vara bra skyddad genom hemförsäkringen vrider jag mig som en mask av frustration över att motljusskyddet – som annars ungefär ALLTID är på – var vänt bakåfram (för att det var ont om plats i väskan) och således gjorde ingen nytta alls när kameran åkte i backen. Med linsen först.
Att jag tryckt på ett billigt UV-filter som skydd för linsen var eventuellt bra eller dåligt. Eftersom det efter trillet sitter fast som berget står jag här med ett obrukbart objektiv.
Försäkringsbolaget kontaktat. Den person jag pratade med gillade inte att jobba lördag, det var då ett som var säkert. Så, som ett avslutande tips i denna nosning kan jag erbjuda überkvick grundkurs för kundtjänstmedarbetare:
- 1) en missnöjd kund ska inte bemötas med irritation.
2) gillar du inte ditt jobb ska du söka ett annat.
Jag har hittills alltid blivit väl bemött på mitt försäkringsbolag, räknar dagsens telefonsamtal som ett tråkigt undantag. På måndag återkommer ordinarie försäkringshandläggare till mig via mail. Håller tummar för att det är värt att få ut nåt på försäkringen?