S c h e m a l ä s a r p r o f f s

H ö s t i n k ö p / S S 1 9
O r s a k s f u n d e r i n g

Onödigt att komma två timmar för tidigt till tiokommafemtimmarspasset på jobbet igår kanske, men det blev en rejäl kickstart på arbetshösten iallafall! Nu rullar det på och jag flyter med. Och jo, jag ska bli bättre på att läsa schema 😂


Morgondimman låg tät över Yttre hjärtared, den hade jag missat om jag kommit i tid till jobbet…


Av ingen anledning alls har jag förresten på förslag att någon ska skapa möjligheten att kunna recensera kundbemötande. Dvs, inte att kunden ska recensera (såna sajter finns det ju i oändliga varianter) utan att den ska recenseras. På samma sätt som jag i egenskap av gäst/kund/patient/besökare kan göra ett val utifrån sunt tolkade betyg på t ex Google och Tripadvisor hade det ibland varit kanon att kunna vända en otrevlig/omöjlig-att-tillfredställa/orättvis kund redan i dörren tänker jag. Det hade förhindrat en och annan förtvivlad anställd i ett service-yrke tänker jag vidare… Å sen tror jag det finns en del mänskor som troligen agerat direkt annorlunda om de tänkt på att de själva är delaktiga i situationer de hamnar i. Vilket såklart även gäller mig själv 🙂 Fast sen är det ju det där med betyg på internet då. Dom måste ju läsas med en smula salt och en stor dos kritiska ögon. Ibland vill folk en bara illa, t ex som när ett företag kanske helt hypotetiskt får bottenbetyg på två olika ställen av tre olika “personer” nästan exakt samtidigt. Och personerna som gett betygen är det ingen på företaget som känner igen eller någonsin sett. Just då känner jag att det hade varit bra om det där med betygsmöjlighet hade varit starkt begränsat faktiskt. Fast vad vet jag. Kunden har ju alltid rätt tror en del. Själv brukar jag hävda att kunden absolut har rätt, till sin åsikt. Det är inte samma sak kanske men mer sant. Enligt mig! Och sen kan ju du betygsätta den åsikten om du vill?

Tjenixen!

H ö s t i n k ö p / S S 1 9
O r s a k s f u n d e r i n g
2 comments Lägg till din
  1. Var inte det väldigt onödigt? Att vara två timmar tidig menar jag. Men det är klart, det hade varit mindre uppskattat om du varit två timmar sen…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *