Skip to content
  • om ullrikas nosar
  • om inloggsskyddad nosning
  • till nosar für alle
  • till skyddade inlägg
  • Instagram Ullrika
  • Facebook Ullrika
  • Instagram Lolles
Ullrikas nosar

Ullrikas nosar

västkustliv i vardagslunk

  • Instagram Ullrika
  • Facebook Ullrika
  • Instagram Lolles

Etikett: Milla

b(arn)loggullrika15 juli 201020

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika12 juli 20108

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika10 juli 20104

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika4 juli 201021

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika3 juli 20102

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika23 juni 20102

23.6 – om ett vackert sitt!

I förra veckan inleddes kapitlet mata bäbin ickevegetarisk kost. Resultat? Första skeden rotfrukter och kyckling (där potatis och vatten kommer överst…
(b)loggullrika18 juni 201014

18.6 – om att fokusera på rätt saker.

Uppdatade statusar för EmmaLi vid 2,7 års och Milla vid 5 månaders åldrar samt min rygg efter minst två diskbråck, två…
b(arn)loggullrika17 juni 20104

17.6 – om hjärtklapprande flashbacks (och ett terminsbetyg från dagis).

Bäbigråt är inte farligt, men den triggar igång nåt i mig som gör att jag blir fullständigt paralyserad. Jag trodde jag…
b(arn)loggullrika16 juni 201010

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika15 juni 201014

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.
b(arn)loggullrika9 juni 20108

9.6 – om den däringa ofrånkomliga oron.

Ibland frågar nån “vad är bäst och sämst med att bli förälder”. Då svarar jag ärligt; “kärleken till ditt barn”. I…
(b)loggullrika2 juni 201010

Skyddad nosning!

För att kunna läsa detta inlägg måste du vara registrerad nosare och logga in.

Inläggsnavigering

Äldre inlägg
Nyare inlägg
Välkommen till mina nosar
Jag är nog en ganska typisk 70-talist? Försöker vara snäll och har svårt att vara tyst. Bor sedan 2002 i tegelgul femtiotalsvilla med yvig trädgård. Huset är gatans minsta och ligger inte särskilt långt från havet.

I vårt lilla hus bor två kloka ungar, tre katter (dubblett i svarta och en brunrandig), en man samt jag själv. Till familjen hör också en svartbrun hästponny (som med sina kompisar på en lösdrift utanför Derome). Till vardags driver min make och jag Varbergs äldsta herrekipering. ♡

Här i Ullrikas nosar skriver jag om det som glädjer, retar eller förvånar mig. Sånt är roligt, sorgligt, härligt och viktigt. Ibland lite tips, ibland bara dagbok. Häng kvar! Jag är sådär ovanligt vanlig, skämtsamt seriöst, fast på riktigt... alltid personligt, inte uteslutande privat. Den däringa tunna linjen att balansera på, du vet!
Idé, texter och foton
© 2006-2025 Ullrika H
Arkiv
Kategorier
hitta i nosarna
Senaste nosning:
  • 7/3: om en (lyckligtvis) inställd middagsbjudning och en hummersoppa 7 mars 2026
  • 1 maj: om mitt livs första Pay & Jump! 7 maj 2025
  • 13/6: om en “skolavslutning”, hur det kan vara, hur det var förr och hur det är nu 13 juni 2024
Senaste respons:
  • ullrika om 6/6: om vi och dom, på Sveriges nationaldag
  • Matilda om 6/6: om vi och dom, på Sveriges nationaldag
  • ullrika om Dagsens tips: Säkert och bekvämt på hästen året om
  • Matilda om Dagsens tips: Säkert och bekvämt på hästen året om
  • ullrika om Fredagspepp hitåt, ja tack!
    @ullrika
    Idé, text och foto © Ullrika H 2006-2025 | Alla rättigheter reserverade
    Boston Theme by FameThemes