29/10 – om en iPhone utan wifi.

28/10 - om Maalis märkliga yrsel.
30/10 - om att ha en liten änglavakt?

Hejja. Och jag vet att jag inte är ensam om problemet; efter att ha uppdaterat till iOS4(.x) har mobilen slarvat bort möjligheten att kunna koppla upp sig på trådlösa nätverk. En enkel sökning på nätet visar mängder av forum (bl a från Apples egen webplats) där människor världen över beskriver samma problem.

Min Telia-butik gör sig (tyvärr som vanligt) besvärliga. De menar att jag – eftersom garantitiden gått ut, och jag hojtar reklamation – måste lämna telefonen till oberoende reparatör för undersökning. Helt okej. Men. Jag tänker INTE själv bekosta en reklamationsgrundande service, EN GÅNG TILL. Butiksanställda damen blinkade känslokallt men jag log vänligt när hon skrev upp mitt namn och telefonnummer för att butikschefen skulle höra av sig.

Okej. Jag är tjej. Och förmodligen blåögt korkad i såna här sammanhang. Jag menar, jag är ju föräldraledig och har därför förlorat all rätt till sunt tänkande. Men nädå Telia. Här osar det stekta sparvar. Det är INTE korrekt att en reklamation ska kosta kunden pengar. När jag försiktigt frågade efter ersättning förra gången (jag hade fått tillbaka en refurbished mobil på goodwill menades det, “reklamation” heter det men jag orkade inte bråka om saken med en då fungerande mobiltelefon i min hand) förstod jag – i ord och på blickarna jag fick – att jag skulle vara nöjd med att ha fått en “ny” telefon.

Nu väntar jag på att butikschefen för Teliabutiken i Varberg ska höra av sig. Jag gissar hon inte jobbar lördagar?

Tjenixen!

28/10 - om Maalis märkliga yrsel.
30/10 - om att ha en liten änglavakt?
13 comments Lägg till din
  1. Frågan är om inte jag oxå skall reklamera. Väntar kanske dock tills butikschefen ringt dig 😉 vi har ju köpt den på telia men Per bytte ju till Telenor då telia funka så dåligt. Så de kommer väl bara hävda att de är fel på Telenor. Annars allt bra? Massa krams från familjen Thelander/Svensson

    1. som jag hintat är jag ganska säker på att vi har samma problem men jag är ju inte säker på att Apple går med på att det är ett reklamationsärende. min gissning är att det är nån slags märklig kombination av hård- och mjukvarufel, men eftersom mjukvaran är nödvändig (och tillhandahållen av tillverkaren) räknar jag med att de ska resonera logiskt. mobilen är ju hursomhaver ointressant att äga i dagsläget, och beroende på Telias/Apples agerande i frågan står det för min del ganska mycket på spel inför köp av min nästa mobiltelefon – när nu det må bli i framtiden!?

      krams!

      ps. vi mår “som vanligt”, förskolesnoriga 😉 fast lite skärrad är jag nog efter det som hände med Maali idag…

  2. Jo ibland jobbar hon visst lördagar, men inte denna som var 😉 Oj vad jag vet mycket 😛 Fått nån lösning på eländet än? Kram

    1. ehum. du har lite för bra koll va? 😉
      jodåtack. som jag skrev i nyare inlägget så gick det ganska fin fisk. tillgodokvitto i butik är väl kanske inte riktigt vad jag hade tänkt men det är okej. dom möttes halvvägs och jag gillar idén att komma överens och vara smidig! *ler stort och vänligt*

      1. Mamma känner henne, och skulle in på ett ärende i lördags 😉 Men fick det inte gjort. Hihi.

        Så bra att det går framåt 🙂 Och hoppas att det löser sig!
        Tillgodokvitto är ju bättre än inget ju.
        Krams

        1. precis så (ang tillgodokvittot alltså)!

          ps. om du kommer ihåg det får din mamma gärna hälsa tack för hjälpen med smidig kundhantering i mitt ärende!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *