Jag fick nos om ett par träningsbyxor (för kvinnor) som enligt egen info “både lyfter och håller in på rätt ställen”… jag vet ärligt inte vad jag tycker är mest sorgligt; att vi ladys är så osäkra och missnöjda med oss själva att vi skäms för att våra kroppar inte är skapta som vältränade tonårspojkar, eller att ett företag gjort business av vår osäkerhet.
Mer info om Anti-Shake tightsen hittar du här.
och på produktbilden visas de av en kvinna som verkligen varken behöver lyft eller inhållning…
Javisst. Utgår från att det väl är ett led i säljstrategin?
Var du glad, lilla hjärtat, att du ännu inte är framme vid den dag då man struntar i om det är sorgligt, av ena eller andra anledningen, utan bara är glad att det finns något som lovar dylikt… och ännu gladare om man kommer I dem! Jag minns strumpbyxor som “kramades” och hur slut man var innan de ens var halvvägs uppe!
Jag förstår ditt resonemang men när verkligheten hänger och pöser är DEN sorgligare än utlovade reklamlöften! Så: njut av din friska sunda kropp så länge den kan styras upp med resårer! 😉
Det är ju EXAKT det jag menar! De här brallorna vänder sig ju inte till 50plusare – iaf inte om vi utgår från den unga kropp de använt som modell! Om utseendefobierna följer med oss “unga” kvinnor hela vägen in på gymet så.. äh, det blir bara så galet. Tycket jag.
Hehe, minns också de där kramade strumpbyxorna! Under mina graviditeter tänkte jag inte ens tanken att använda stödstrumpbyxor ;p det var jobb nog att få på sig strumporna! – fråga Tias, han var den som fick kämpa med dem när det var som värst: en gravid mage i vägen och diskbråcken som hindra mig från att ta i “från tårna” 🙂
Fast nu är ju dessa faktiskt främst framtagna för komforten vid träning (även om jag håller med om dina påståenden). Och jag som anses inte ha någonting att klaga på känner ett sjukt obehag när jag springer, anti-shake tightsen skulle förmodligen vara sjukt sköna för mig. Inte för att jag behöver hålla “in” något, men för att det ska strama åt och inte kännas som en vibrator i rumpan.
Jamen DET argumentet köper jag rakt av! Tyvärr är det inte det de använder sig av i säljtexten på sin hemsida…
Vad har jag missat? Kan bara hålla med Alfva ovan.
Och tillägger att det är synd att så fort man använder skönhetsord i reklam numera så kommer pekpinnar och det blir bara fel.
Alla vill inte träna i pösiga mysbyxor eller? Och hur skall dom skriva istället?
Som beundrare av det andra könet och framförallt min fru så föredrar jag henne ofta i nåt tight än nåt slappt. Men nu blev det mindre träningsrelaterat 😉
Men seriously! T ex tror jag du missade att dom har en “Shaping effect”? Nåt som har väldigt lite med komfort och väldigt mycket mer med utseende att göra. Om de hetat “Comfort” istället hade jag inte reagerat så.
Det blir ju tokigt att just du och jag diskuterar i nosarna men jag tar gärna emot fler exempel på när “skönhetsord” skapar rabalder!
Som avslutning måste jag naturligtvis behandla det där att du tittar på tjejer. Okej, på mig framför allt, men iaf? Hmm. Det är ju liksom inte en infallsvinkel som får mig att önska FLER shaping tajts på brudar i min (eller framför allt din) närhet ;p
Min point med utseendet är att det är ju inget fel om folk vill se snygga ut! Låt dom bestämma det själva, vill man träna pösig gör man det och då skiter man i att köpa.
Skönhetsideal är olika för oss alla, låt därför reklamarna skriva fritt och gör ditt val efter eget tycke. Jag har inga problem med shapings.
Mångfald och kvalité!
Jag vet iaf vad du ska få i julklapp :))))
(jag får säkert en ögonbindel av dig… 😉
Så du tycker jag är såpass plufsig att jag behöver såna tajts? HA! Det blir extra mycket pösiga mysbyxor i soffan för detta, bara så du vet!
Din poäng är mottagen. Min poäng är att många kvinnor (mest unga tjejer) är så osäkra på sig själv att de finner trygghet i ett par såna här tajts. Det tycker jag är så himla synd. Hade de marknadsfört dem som “comfort” istället för “shapening” så hade jag inte haft så mycket taggar utåt, syftet med brallorna hade ju varit detsamma?
Fast blir vinningen detsamma? Visst, jag håller såklart med om poängen att man ska vara bra som man är. Men för företaget (som självklart MÅSTE tjäna pengar) slår ju en slogan hårdare om de inte bara utlovar comfort utan även shaping (utan att ens behöva annonsera om comfort-delen).
Helt rätt? Kanske inte, men jag förstår absolut kampanjen och varför den ändå har blivit en succé.
Om du menar vinsten för Röhnisch så, jag vet såklart inte, men mitt resonemang handlar om ansvaret företagen har i samhället. Jag VET att det ofta talas rena siffror i första hand inom företagsekonomi, men jag är rätt osäker på om det verkligen bara handlar om ren försäljning. Bra omdömen och positivt bemötande är värt mycket för företagen. Är däremot ganska säker på att de vunnit lika mycket på en slogan som betonat komforten i första hand med håll-in:et som en bonus!
Ha, ha, ha, ha!!!
Inte skratta mamma 🙂
Hahaet, var ägnat den äktenskapliga debatten rörande julgåvorna, men hamnade för långt ner.
Om jag ska ta ställning i duellen blir det svårt, för jag håller med er båda. Om “Comfort”, som naturligtvis är viktigt, skulle vara I STÄLLET för “shaping” blir ju inte effekten densamma så vad sägs om shaping comfort(eller comfort shaping)? då skulle det vara bra för alla och t.o.m. extra bra för Alfva … och mig, om jag fick plats i dem! 😉
Jag förstod det ;p
Vi är inne på samma linje. Jag vänder mig inte mot tajta och inhållande träningsbrallor av princip, utan mot hur de i det här fallet marknadsförts.