24/5 – om tänkt energiboost som blev helt tvärtom.

Ganska sent kvällspass gav inte riktigt det jag väntar mig. Men ett utfört träningspass är aldrig förgäves, även om det faktiskt nästan känns så nu. 

Blev först inte ivägsläppt hemifrån av rädd-att-vara-ensam-åttaåring och sympatiledsen sexåring, men när pappan kom hem tvingade jag mig själv att dra iväg. Hade väldigt lite energi kvar då eftersom så mycket gått åt hemma och en kall vind fick mig att rysa där jag stod på garagenerfarten å tvekade 🙁 lyckades hursomhelst få till ett godkänt intervallpass trots allt. Blodsmak i munnen efteråt och enorm huvudvärk. Knät känns också. Sprang på tok för snabbt första intervallen å hämtade mig aldrig riktigt efter det…

Sommarfeeling ute iaf. Lite kyligare nu på kvällen och efter regnskurarna som drog in med svalare vindar. Körde i mina alldeles nya tajtsshorts från Nike å frös inte. Men hade garderat med tunn vindjacka över tröjan!

Som avslutning: Sjuminutare. Sen kunde jag hälsa hem totalt. Fick tvinga in mig i duschen, men håret, det får vänta på schampo tills imorrn :p

2 comments Lägg till din
  1. Ja tänk vad lätt det är att fastna och så blir det bara inte av. Jag har ju haft lite att skylla på nu alldeles för länge (och fick sånt bakslag med skallen efer Vårruset att jag nu väntar några dagar till)…. Men det är ju så löjligt skönt efteråt!

    1. Mja, det var ju just det det inte riktigt gjorde 🙁 har fortfarande inte full energi från löppasset i tisdags… Måste va nåt som ligger i kroppen å tjurar? Eller så äter jag slarvigt? I vanliga fall känns det ju asgött eller iaf okej efteråt, i tisdags kändes det bara blä. – å jag har också en massa orsaker att låta bli egentligen men jag lyssnar inte på dom :p

      Kul å se dig här! Håller tummar för att vi båda håller ihop hela sommaren å hösten!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *